Brev:
Skemad og hvor meget amning?
13. september 2008
Alder:
6 mdr.
Skemad og hvor meget amning?
Hej Helen.
Jeg har en skøn datter på 6 ½ måned som for det meste er glad og dejlig.
I den sidste tid har hun dog været mere pirrelig og vil ikke lades alene.
Vi har ændret lidt på hendes madplan, da jeg skal begynde at arbejde 1. oktober og hun herefter skal passes af sin far i 5 måneder.
Hun nægter pure at tage sutteflaske og har på trods af utallige forsøg ikke taget mere end et par tårer af en sutteflaske. Både hendes far og jeg har prøvet, men hun vil ikke. Hun nægter også at bruge sut, så hun er en bestemt dame.
Vores dagsplan ser pt. således ud:
kl. 3 ammes og sover videre
kl. 6 ammes og sover til ca 7
kl 8 morgenmad som hirsegrød med frugt, havregrød eller lign.
9.30 til 11.30 sover formiddagslur
kl. 12 frokost som øllebrød eller lign.
kl 14 til 16 sover eftermiddagslur
16 ammes
18 aftensmad som kartoffelmos med diverse grøntsager
19.30 ammes
20.00 godnat, vågner kort kl 1 for at komme ud af en umulig stilling og vågner så igen kl 3 for mad.
Jeg er kort sagt i tvivl om hvorvidt jeg ammer hende for lidt. Hun har i de sidste par uger også fået en meget træg mave og jeg tænker om det kan skyldes væskemangel? Hun tilbydes vand ved alle måltider og drikker rimeligt.
Når jeg starter på arbejde kan jeg sagtens amme indtil 7 og igen fra kl 16. Men imellemtiden er hun overladt til flasken og mad, men den nægter hun som sagt.
Hun har en stor appetit på mad og elsker sin skemad. Hun elsker i det hele taget at betragte os og gøre det samme som os hvilket også gjorde at hun startede med skemad lige efter hun fyldte 4 måneder.
Jeg har det selvfølgelig skidt hvis hun får for lidt væske - det er klart. Hun virker dog ikke dvask og er i fuld gang med at lære at kravle, så energi niveauet fejler ingenting.
Så jeg har brug for hjælp til en dagsplan eller nogle idéer hvordan vi skal få det til at hænge sammen.
Jeg har før kunne bruge mange af dine svar - og tak for dem - men lige her må jeg stille spørgsmålet lidt mere præcist omkring min lille prinsesse.
Kærlig hilsen
Louise - en bekymret mor :o)