Skemad og hvor meget amning?

13. september 2008

Alder:
6 mdr.

Skemad og hvor meget amning?

Hej Helen.

Jeg har en skøn datter på 6 ½ måned som for det meste er glad og dejlig.

I den sidste tid har hun dog været mere pirrelig og vil ikke lades alene.

Vi har ændret lidt på hendes madplan, da jeg skal begynde at arbejde 1. oktober og hun herefter skal passes af sin far i 5 måneder.

Hun nægter pure at tage sutteflaske og har på trods af utallige forsøg ikke taget mere end et par tårer af en sutteflaske. Både hendes far og jeg har prøvet, men hun vil ikke. Hun nægter også at bruge sut, så hun er en bestemt dame.

Vores dagsplan ser pt. således ud:

kl. 3 ammes og sover videre

kl. 6 ammes og sover til ca 7

kl 8 morgenmad som hirsegrød med frugt, havregrød eller lign.

9.30 til 11.30 sover formiddagslur

kl. 12 frokost som øllebrød eller lign.

kl 14 til 16 sover eftermiddagslur

16 ammes

18 aftensmad som kartoffelmos med diverse grøntsager

19.30 ammes

20.00 godnat, vågner kort kl 1 for at komme ud af en umulig stilling og vågner så igen kl 3 for mad.

Jeg er kort sagt i tvivl om ...

Annonce

... hvorvidt jeg ammer hende for lidt. Hun har i de sidste par uger også fået en meget træg mave og jeg tænker om det kan skyldes væskemangel? Hun tilbydes vand ved alle måltider og drikker rimeligt.

Når jeg starter på arbejde kan jeg sagtens amme indtil 7 og igen fra kl 16. Men imellemtiden er hun overladt til flasken og mad, men den nægter hun som sagt.

Hun har en stor appetit på mad og elsker sin skemad. Hun elsker i det hele taget at betragte os og gøre det samme som os hvilket også gjorde at hun startede med skemad lige efter hun fyldte 4 måneder.

Jeg har det selvfølgelig skidt hvis hun får for lidt væske - det er klart. Hun virker dog ikke dvask og er i fuld gang med at lære at kravle, så energi niveauet fejler ingenting.

Så jeg har brug for hjælp til en dagsplan eller nogle idéer hvordan vi skal få det til at hænge sammen.

Jeg har før kunne bruge mange af dine svar - og tak for dem - men lige her må jeg stille spørgsmålet lidt mere præcist omkring min lille prinsesse.

Kærlig hilsen
Louise - en bekymret mor :o)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor